BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Singgah untuk BERKINDEBUENO :)

NAMA ?

nama penuh aku FAREHA BINTI BAKRI . but kawan2 aku panggil aku FEA dan my mama panggil aku AREAH . so aku dapat idea untuk sambung jer menjadi FEA AREAH ^_^ hehe

UMUR ?

aku muda lagi , bulan mei pada tarikh 23 maka akan sahlah aku berumur 18 tahun .mandak suda ba nenek aku cakap . boleh suda ni aku kawin , haha

HOBI ?
aku suka shopping ! memang ne la perkara yang paling penting dalam hidup aku . setiap aku ada duit , mesti shopping , shopping dan shopping . selain tu aku suka betul dengan namanya FACEBOOKING dan BLOGGING . papa aku selalu marah kenapa aku suka sangat menghadap lappy aku lama2 . actually bagi aku cuma benda ni jaxla yang boleh buat aku melekat kat umah , yalah daripada aku merayau kat luar tu then bergaul dengan orang xtentu . better aku duk umah kan . terjamin segalanya . antara lain aku ne adalah salah satu KAKI TEXTING dan CALLING . hahhaa semua ni aku boleh buat dalam satu masa . time makan , jalan , buat kerja umah or tengah driving . bahaya kan . haha mama aku pun cakap . :P tapi entahlah . aku suka . so whateverla . pada masa yang sama,aku suka tulis cerpen.aku masih ingat salah satu cerpen yang aku tulis time sekolah rendah dulu tajuk dia CINTA DAN PELAJARAN . dat time aku terharu jugalah , sebab cerpen yang aku buat tu menang kat peringkat sekolah . padahal aku saja2 jax . hehe tapi syukur alhamdulillah . :))
adalagi ker ? ada lagi ba hobi aku ni . aku suka masak , baca buku dan menyanyi . hobi ni mama aku yang terapkan dalam diri aku . mama cakap , perempuan kena pandai masak . sebab nanti bila dah kawin isteri yang kena masak untuk suami dia . tapi mama aku lain sikit , dia xsuk mengajar , dia minta aku belajar buat sesuatu tu sendiri . BERDIKARI mama cakap . then tentang baca buku dan menyanyi tu pun sama juga . kamu tengok aku ni macam senang kan . tapi actually x , masa aku kecik2 dulu mama suka pukul aku dengan adik aku yang number dua tu.xtaw membaca or mengeja kena pukul dengan penyangkut baju sampai patah2 penyangkut baju tu . ingat xsakit , sakit yuuuu . tapi alhamdulillah, walaupun mama aku macam tu tapi dat time gred aku bagus . selalu kena puji cikgu .aku xsalahkan mama aku buat aku ngan adik macam tu , sebab aku taw mama cuma mahu kami jadi anak yang pintar .setiap kali mama kami pukul kami dulu , memang biru2 lah badan . tapi mama ubat juga , nangis ni mama time dia sapu ubat . mama cakap mama xsengaja . tapi fea xkesahla mama , mama dah didik fea jadi budak pintar . syukur betul fea . fea sayang mama sangat2 .

nak taw lagi ker ? be my follower :))

19 April 2012

cerita di sebalik tabir ..................

Hi semuanya .
hari ni aku betul2 rasa aku perlu tulis entry pasal benda ni
pasal apa ?
hehe
teruskan membaca
^_^

kepada peminat filem2 islamic indonesia
mesti kamu pernah tengok kan cerita macam
Mihrab Cinta
dan
Ayat-ayat Cinta
so entry aku hari ni adalah untuk mengulas tentang benda ni
jujur aku cakap cerita2 islamic ni telah banyak membuka hati aku tentang namanya
CINTA DAN LELAKI
kita dapat tengok kan kalau lelaki yang betul2 beriman dan dia betul2 ikhlas dengan kita
dia tidak mengambil kesempatan ,
malahan dia datang ke rumah untuk merisik dan meminang
bagus kan
kalau semuanya lelaki macam ni insyaallah tidak akan ada namanya zina

aku betul2 bersyukur2 sebab filem tu bagi aku pengajaran dalam hidup aku
start dari situ aku betul2 berubah hati dengan namanya suka ria dalam dunia couple
terus terang , dulu aku couple sama orang pun saja2 jax
sebagai tempat untuk meluah perasaan
kawan texting
jalan
dan banyak lagi lah
dan
aku rasa2 semua yang aku buat tu hanya membawa aku kepada satu jalan
iaitu jalan kepada maksiat .
yalah , pegang2 dengan yang bukan muhrim
lepas tu ada lagi adegan kiss pipi , dahi apa semua
maksiat sudah kan .
ya Allah , ampunkan aku
aku taubat sudah daripada semua tu
aku tidak mahu semakin lama semakin banyak benda yang xbaik aku buat makin menyimpang aku dari jalan yang betul

lama aku fikir pasal benda ni
aku try berenti dari buat semua tu
but bf aku masa tu cakap
kenapa tetiba kau berubah ?
kenapa dengan bf kaw dulu kaw ok dengan aku tidak ?
lama aku simpan benda ni , aku hanya mo buat semua tu dengan kaw seja .
aku rasa akulah manusia paling bodoh di dunia ni time dia cakap macam tu
yalah , bayangkan bukan dengan dia jax aku buat semua tu malahan dengan ex2 aku pun aku buat silap yang sama
tapi aku tetap nekad dengan keputusan aku untuk
STOP !
tapi bf aku msa tu juga TIDAK MAHU FAHAM !
dia keep persoalkan benda tu
lepas tu mengungkit2
lepas tu tetap juga moe buat benda yang sama
dan benda yang paling aku benci dengan apa yang dia buat
dia selalu minta aku cakap
I LOVE YOU
MUAAAAAXXXXXXX (kiss kat phone maksudnya)
tapi jenis gurl mcam aku , aku TIDAK SUKA DIPAKSA BUAT OR CAKAP SEMUA TU
AKU GELI ! RIMAS ! MUAK ! dan sebagainya
so aku decide
KITA PUTUS !
aku ambil masa yang lama tuk c putus dia .
yalah , aku fikir juga perasaan dia kan
aku tahu sakit hati tu macam mana bila kena c break
memang sakit gila2 lebih2 lagi dengan alasan aku moe c putus dia
mesti dia tidak terima kan
hampir 3 minggu aku xcontact dia ,
dia message aku xreply
dia call aku x angkt
bila tiba masa aku rasa aku cukup berani dan kuat sudah tuk bagitaw dia
aku bagitaw dia dan c putus dia
VIA FACEBOOK
aku betul2 xtaw lagi cara macam mana aku moe c putus dia
kalau aku call
banyak lagi dia persoalkan
banyak lagi dia mengungkit
jadi aku rasa itu jaxla cara terbaik
berkat nasihat mama aku
so aku ikut juga
lepas aku inbox dia tu
aku rasa akulah manusia yang paling bebas dalam dunia ni
haih
entahlah
whatever ~

selang beberapa hari kemudian  aku dapat inbox dari dia
kecut juga jantung aku moe baca apa yang dia cakap
but dia macam okay
tapi SEDIH !
eeeeeee
selama aku dengan dia kan benda yang aku paling benci pasal dia
DIA KUAT BETUL BERSEDIH
membuat aku geram
lepas tu aku sangat2 TIDAK LER SUKA
lelaki text2 aku sedih2 ni
hello !
PLEASE OKAY !
geli geleman aku baca
SERIUS NI
aku memang TIDAK SUKA
gentleman la sikit
eyuuuuuuuuuuuuuuuuuuw

then moe taw cerita lagi
he keep messaging my mama
arg !
satu lagi benda yang aku tidak suka
masa tu aku rasa macam moe pancung2 jax ba kepala dia
meluah perasaan sedih dia lagi kat my mom
pastu mama aku cakap
"KAW AKAN DAPAT KARMA ATAS APA YANG KAW BUAT KAT DIA"
then aku cakap kat mama aku yang aku sanggup terima karma itu jika benar Allah hukum  aku sebab buat dia kecewa daripada aku terus buat silap dengan dia . mama aku tetap backup dia tapi aku xkesah .
mama aku tetap cakap pasal karma
karma
karma dan karma
then aku tetap cakap
Allah tahu setiap apa yang ada di hati hambanya
Allah menyokong dan sangat menggalakkan hambanya untuk berubah
aku cuma ingin berubah
so aku tetap dengan keputusan aku
untuk IGNORE apa yang mama cakap
but aku sangat2 serius
aku terima kalau KARMA itu akan mengena kat aku
mungkin Allah mahu aku belajar sesuatu daripadanya dan membuat aku menjadi lebih baik

...................................

aku text dia dan minta maaf  sebab aku sudah buat dia terluka , kecewa dan sedih dan aku jujur dengan dia yang aku sudah jumpa dengan orang lain yang aku rasa Insyaalah boleh membimbing aku
(aku tahu memang semua orang pun akan marah bila baru break , pastu gf/bf ada bf/gf baru.but its not the point bagi aku, aku rasa pertemuan dengan dia adalah satu takdir dari Allah.dan aku sangat2 bersyukur,lagi pula dia sangat menyokong dengan keputusan aku untuk berubah.malahan tidak sama sekali membantah.)
namun apa dia balas text aku
hanya doa2 yang tidak baik
dan kata cacian
well
aku TIDAK MAHU AMBIL PEDULI
lelaki macam ni ker yang aku nak buat teman hidup ?
no way !
dan yang makin buat aku rasa sangt2 sakit hati dengan dia
bila dia MENAGIH SIMPATI KAT MY MAMA DAN MINTA MY MAMA PUJUK AKU SUPAYA BALIK DEKAT DIA .
hey , cukup hilang kesabaran aku dekat dia
lepas dia maki2 aku then aku moe balik sama dia seterusnya buat silap yang sama ?
MAAF , TERIMA KASIH . REQUEST ANDA TIDAK  DILAYAN
malam tu juga aku hacked fb mama aku
(pandai sudah aku menghacked :P)
aku delete message deorang then blocked dia terus
im doing the same think with my fb
cukup puas hati aku
entah kenapa aku rasa macam tu
dan keesokan paginya
mama aku bising2 sebab aku hacked fb mama
aku pelik macam mana mama aku boleh tahu
but whatever , TIDAK PENTING
tapi aku hanya cakap
aku tidak suka mama message2 dengan dia
STOP !
aku sangt2 benci dengan dia
pastu mama aku hanya diam
terima kasih ya Allah
kaw hentikan juga semua ni
eeeee , sebab dia aku sama mama aku perang dunia
nak jadi suami ker orang macam ni ?
aku xmaw !

so tulah cerita sebenarnya . dari A sampai Z .
kenapa aku berubah
hanya kerana filem islamic indonesia
aku bersyukur ya Allah
bersyukur dengan sangat
aku cuma mengharap selepas ini
Mohd Riduan Zulkifli akan dapat membimbing aku kejalan yang engkau Redhai
Amin


kawan2
doakan aku ya
aku hanya ingin mencari keredhaan dari-Nya :))


0 comments: