BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Singgah untuk BERKINDEBUENO :)

NAMA ?

nama penuh aku FAREHA BINTI BAKRI . but kawan2 aku panggil aku FEA dan my mama panggil aku AREAH . so aku dapat idea untuk sambung jer menjadi FEA AREAH ^_^ hehe

UMUR ?

aku muda lagi , bulan mei pada tarikh 23 maka akan sahlah aku berumur 18 tahun .mandak suda ba nenek aku cakap . boleh suda ni aku kawin , haha

HOBI ?
aku suka shopping ! memang ne la perkara yang paling penting dalam hidup aku . setiap aku ada duit , mesti shopping , shopping dan shopping . selain tu aku suka betul dengan namanya FACEBOOKING dan BLOGGING . papa aku selalu marah kenapa aku suka sangat menghadap lappy aku lama2 . actually bagi aku cuma benda ni jaxla yang boleh buat aku melekat kat umah , yalah daripada aku merayau kat luar tu then bergaul dengan orang xtentu . better aku duk umah kan . terjamin segalanya . antara lain aku ne adalah salah satu KAKI TEXTING dan CALLING . hahhaa semua ni aku boleh buat dalam satu masa . time makan , jalan , buat kerja umah or tengah driving . bahaya kan . haha mama aku pun cakap . :P tapi entahlah . aku suka . so whateverla . pada masa yang sama,aku suka tulis cerpen.aku masih ingat salah satu cerpen yang aku tulis time sekolah rendah dulu tajuk dia CINTA DAN PELAJARAN . dat time aku terharu jugalah , sebab cerpen yang aku buat tu menang kat peringkat sekolah . padahal aku saja2 jax . hehe tapi syukur alhamdulillah . :))
adalagi ker ? ada lagi ba hobi aku ni . aku suka masak , baca buku dan menyanyi . hobi ni mama aku yang terapkan dalam diri aku . mama cakap , perempuan kena pandai masak . sebab nanti bila dah kawin isteri yang kena masak untuk suami dia . tapi mama aku lain sikit , dia xsuk mengajar , dia minta aku belajar buat sesuatu tu sendiri . BERDIKARI mama cakap . then tentang baca buku dan menyanyi tu pun sama juga . kamu tengok aku ni macam senang kan . tapi actually x , masa aku kecik2 dulu mama suka pukul aku dengan adik aku yang number dua tu.xtaw membaca or mengeja kena pukul dengan penyangkut baju sampai patah2 penyangkut baju tu . ingat xsakit , sakit yuuuu . tapi alhamdulillah, walaupun mama aku macam tu tapi dat time gred aku bagus . selalu kena puji cikgu .aku xsalahkan mama aku buat aku ngan adik macam tu , sebab aku taw mama cuma mahu kami jadi anak yang pintar .setiap kali mama kami pukul kami dulu , memang biru2 lah badan . tapi mama ubat juga , nangis ni mama time dia sapu ubat . mama cakap mama xsengaja . tapi fea xkesahla mama , mama dah didik fea jadi budak pintar . syukur betul fea . fea sayang mama sangat2 .

nak taw lagi ker ? be my follower :))

18 April 2012

BERTUTUP ITU INDAH ^_^




salam ^_^
today fea nak buat entry sal JILBAB
kamu nak taw x ,
fea sangat kagum dengan orang perempuan yang bertudung ne
yalah , deorang nampak sopan dan menutup aurat
Sekaligus telah melaksanakan perintah Allah
tapi sedar mahupun x
kekaguman fea tentang semua tu kadang2 melesat
yalah , sekarang ne fashion dah makin maju
then sama juga dengan tudung
macam hari tu fea nampak time shopping dengan deorang jijie
da pula rasanya kakak2 la kot tapi dah macam mak orang pun ada juga
dengan selambanya dea pakai skirt
kalau panjang xpa jua , ini skirt dea tu boleh nampak lagi betis dea
dia fikir dengan dia pakai stoking tu boleh tutup la betis dia yang putih melepak tu
pelik fea rasa orang2 macam ni
dan persoalan di sini
kenapa juga kena pakai skirt pendek2 ne kalau dah tahu diri tu bertudung
memalukan agama jer
bukan nak mengutuk but perbuatan dan sikap endah x endah macam ni la yang buat ramai antara remaja di luar sana yang sama macam fea akan cakap
"kalau  bertudung tapi nampak sini sana juga , better xpayah pakai tudung kan , sama ja tu"
haih , susah juga nak cakap
kadang2 ada orang macam fea ni nak cari juga sorang contoh yang boleh betul2 membimbing fea menutup aurat dengan cara yang betul dan bukan macam cerita kat atas tadi .
but now , i found one . 
nak tahu sepa x ?
tentunya Ustazah Sabariah
fea nak sangat jadi macam ustazah
ustazah berdakwah secara tidak langsung dalam kelas , cara ustazah menyelitkan dakwah d setiap butir bicara ustazah sangat lembut dan boleh menyentuh hati sesiapa yang mendengar
yalah , kebanyakan dakwah yang orang lain sampaikan hanya akan menegaskan segala balasan kepada orang yang tidak menutup aurat . sedangkan ustazah . ustazah bagi dakwah tu dengan memberitahu segala nikmat menutup aurat itu tanpa kedengaran seperti memaksa walaupun ustazah maksudnya .
cara ustazah tu juga sedikit demi sedikit membuka hati fea untuk melaksanakan segala perintah Allah
dengan baik dan sempurna . terima kasih ustazah . ustazah sudah menjadi idol untuk fea .
banyak benda yang fea sudah belajar dari ustazah dalam senyap
cara bertutur
adab dengan orang lain
perkhawinan
dan banyak lagi .
sungguh semuanya bermakna buat fea
syukur padamu ya Allah
kaw telah temukan aku dengan seseorang yang telah berjaya membuka hatiku .

so kepada kawan2 fea
kamu memang sumber inspirasi fea
kamu juga banyak mengajar fea
tidak kira kamu sedar mahupun tidak
sungguh fea cakap
tanpa kamu
mungkin fea tidak akan berubah seperti ini
menjadi fea yang lebih baik
thanks sangat2 .
untuk Ijah
Jah ,
kaw memang sahabat yang paling memahami
time asrama dulu kaw selalu tegur aku
kalau aku pakai seksi skit kaw tegur
kaw jelaskan satu2
cara kaw tegur aku memang membuka hati aku untuk jadi macam kaw

untuk Anis
kaw sumber inspirasi  untuk fashion !
wow !
hahha
dari kaw aku belajar bahwa orang bertudung tu pun boleh berfashion
thanks sayang
kaw pun banyak bagi aku nasihatkan
sangat2 terima kasih

Dr 3N . aku sayang kaw .sungguh !
walaupun aku xpernah cakap direct kat kaw
tapi aku memang sangat sayang kaw
kaw jax yang endak taw
aku taw time sekolah jarang juga kan kita bercerita
haha hanya time mengumpat sama cerita2 kosong
tapi kaw ajar aku apa tu erti tabah
berusaha
dan berani
kaw ndak sedar tu kan ?
hehe
tapi percayalah
aku sayang kaw juga
sama macam aku sayang ijah
jangan sungkan sama aku ar ! ^_^

untuk yang lain .
kamu banyak bagi aku sokongan dan tunjuk ajar
sorry x mentioned nama kamu sini
penat suda aku menaip
tapi aku nak cakap
AKU SAYANG KAMU
sangat2 !
terima kasih
akhirnya hati aku betul2 terbuka untuk bertudung dan tinggalkan segala masa lalu aku
doakan aku ya . :))






2 comments:

InViSiBle IzZy said...

Aku sentiasa doakan ko di sini..moga satu hari pintu ke arh tu btul2 terbuka..aku pun blum lengkap sepenuhnya.. mac blum mengikut syarak sebetulnya..jadi ko pun doakan aku ya..hehe..thanks..aku pun sayang ko..

Anis Azziyati Juhari ツ said...

anyunyunyunyunyu ..
sikit lagi air mata tumpah atas keyboard ni :'(

peah ,
i always here for you if you need me as your fashion adviser , ececeh . i always support your determination my darling . may Allah mudahkan segala hasrtamu , amin :)
ckp je nak pakai fashion apa ikt hukum , aku ble tlong , insyaAllah .


thanks for this heart touching entry my darling . love you too !!!