BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Singgah untuk BERKINDEBUENO :)

NAMA ?

nama penuh aku FAREHA BINTI BAKRI . but kawan2 aku panggil aku FEA dan my mama panggil aku AREAH . so aku dapat idea untuk sambung jer menjadi FEA AREAH ^_^ hehe

UMUR ?

aku muda lagi , bulan mei pada tarikh 23 maka akan sahlah aku berumur 18 tahun .mandak suda ba nenek aku cakap . boleh suda ni aku kawin , haha

HOBI ?
aku suka shopping ! memang ne la perkara yang paling penting dalam hidup aku . setiap aku ada duit , mesti shopping , shopping dan shopping . selain tu aku suka betul dengan namanya FACEBOOKING dan BLOGGING . papa aku selalu marah kenapa aku suka sangat menghadap lappy aku lama2 . actually bagi aku cuma benda ni jaxla yang boleh buat aku melekat kat umah , yalah daripada aku merayau kat luar tu then bergaul dengan orang xtentu . better aku duk umah kan . terjamin segalanya . antara lain aku ne adalah salah satu KAKI TEXTING dan CALLING . hahhaa semua ni aku boleh buat dalam satu masa . time makan , jalan , buat kerja umah or tengah driving . bahaya kan . haha mama aku pun cakap . :P tapi entahlah . aku suka . so whateverla . pada masa yang sama,aku suka tulis cerpen.aku masih ingat salah satu cerpen yang aku tulis time sekolah rendah dulu tajuk dia CINTA DAN PELAJARAN . dat time aku terharu jugalah , sebab cerpen yang aku buat tu menang kat peringkat sekolah . padahal aku saja2 jax . hehe tapi syukur alhamdulillah . :))
adalagi ker ? ada lagi ba hobi aku ni . aku suka masak , baca buku dan menyanyi . hobi ni mama aku yang terapkan dalam diri aku . mama cakap , perempuan kena pandai masak . sebab nanti bila dah kawin isteri yang kena masak untuk suami dia . tapi mama aku lain sikit , dia xsuk mengajar , dia minta aku belajar buat sesuatu tu sendiri . BERDIKARI mama cakap . then tentang baca buku dan menyanyi tu pun sama juga . kamu tengok aku ni macam senang kan . tapi actually x , masa aku kecik2 dulu mama suka pukul aku dengan adik aku yang number dua tu.xtaw membaca or mengeja kena pukul dengan penyangkut baju sampai patah2 penyangkut baju tu . ingat xsakit , sakit yuuuu . tapi alhamdulillah, walaupun mama aku macam tu tapi dat time gred aku bagus . selalu kena puji cikgu .aku xsalahkan mama aku buat aku ngan adik macam tu , sebab aku taw mama cuma mahu kami jadi anak yang pintar .setiap kali mama kami pukul kami dulu , memang biru2 lah badan . tapi mama ubat juga , nangis ni mama time dia sapu ubat . mama cakap mama xsengaja . tapi fea xkesahla mama , mama dah didik fea jadi budak pintar . syukur betul fea . fea sayang mama sangat2 .

nak taw lagi ker ? be my follower :))

03 February 2012

aku belajar sesuatu pasal TERUNA n DARA :)


Hi !
dan assalamualaikum J
wah , c Fea membagi salam
ngeee
hum ,
da beberapa hari kan aku x share apa2 kat blog aku ne
sesiapa yang mengikuti perkembangan blog aku ne stakat ne
TERIMA KASIH BANYAK kawan !
aku sangat2 menghargainya
tu pun kalau ada yang mengikuti la kan

actually sekarang aku dah ada kat tempat kerja
dan aku tidak  busy hari ne
SO BORING !
itulah ayat yang aku rasa pantas untuk aku katakan

today kan , aku ada benda baru nak bagitaw kamu
sesiapa yang membaca UNTUNG
sesiapa yang x baca RUGI
mesti kamu tertanya2 kan
pa benda ba c Fea moe cakap ne
arrr
aku taw tu
huhuhu
sebenarnya pasal LELAKI !
yes lelaki
sejak sekian lama aku telah banyak menjalankan beberapa research

berkenaan dengan CARA MENGENAL PASTI KETERUNAAN LELAKI

moe taw apa yg aku dapat ?
teruskan bacaan anda J


PERTAMA
lelaki ne senang seja moe taw sama ada dea ne masih teruna ataw tidak
moe taw macam mana ?
dengan cara
GODA dia
hahaha
macam mana aku taw ?
ofcourse aku pernah cuba menggoda
orang kata EXPERIMENT kan
seh !
selain daripada temu bual segelintir orang
dan untuk pengetahuan kamu
lelaki yang cepat HIGH ataw BITIN
adalah lelaki yang secara kejam aku katakan TIDAK TERUNA LAGI
hum ,
apa buktinya ? dan kenapa aku cakap begitu ?
sebab melalui beberapa artikel dan temu bual yang aku buat
Secara terang dan jelas mereka nyatakan bahawa
lelaki yang suda pernah MAKE LOVE dalam bahasa orang putihnya
akan cepat high disebabkan mereka ter rewind balik kes EHEM2 deorang .
dan ada juga lelaki yang suda pernah make love yang membuat SELAMBA YAHYA sahaja
sebab apa ?
sebab deorang suda biasa
so berhati2 okay
sahabat2 ku

KEDUA
lelaki yang suda pernah make love juga boleh kita tengok melalui bentuk badan deorang
naaa , macam mana ?
secara teorinya lelaki tidak mempunyai bentuk badan kan
sebab badan deorang straight jax
dan lelaki yang suda pernah tu kan
bentuk badan dia macam perempuan , ada shape orang cakap
disamping
BERPERUT BUNCIT
ADA LEMAK KAT PINGGANG
DAN BAWAH MATA DIA HITAM
naa
taw sua kamu kan
tengok2 la bf kamu tu
manataw dea suda tapi ndak mengaku
UPZZZZ !
panaaaaaaaaaaaaas !

KETIGA
yang ketiga ne xlah berat sngat
tapi ada yang cakap tengok kat jari kaki dea
yang ne aku enda taw macam mana moe tngok
haha
aku pun confuse
sampai ndak taw apa aku moe cakap
tapi tngokla jari kaki bf kamu ar
nanti aku share lagi bila aku study pasal cara ne

hummmmmm
BLANK !



Dan untuk wanita juga
naaa
jagalah kamu
suda sedia pula aku punya research ne kan

PERTAMA
kalau moe taw perempuan ne suda pernah ataw tidak
ialah dengan cara tengok BENTUK BADAN dea
actually kan cara ne hanya sesuai dipraktikkan untuk orang yang berbadan kurus sahaja
sebab kalau orang yang badan dea gempal
susah moe tengok
habis badan dea suda memang ada lemak sini sana kan
jadi susah la
arr
berbalik pada cara yng aku moe gtaw tdi
kalau kamu tengok perempuan kurus tapi da lemak d pinggang dea
means dea suda pernah la tu
mmmmmmmmmmm


KEDUA
ne pun hanya untuk gurl2 yng ramping2 tu
hum
bila dia da BUAH APPLE YANG BESAR

orang kata perempuan macam ne kan selalu kena RAMAS
ish2
ak pun ndak taw la pa moe cakap
tapi itula hasil kajian yang aku dapat

KETIGA
arr
yang ne aku belajar dari orang dulu2
iaitu NENEK aku
mengikut kata nenek aku
selalunya kedaraan seorang gadis itu boleh diketahui dengan cara MEMEGANG PINGGANG
mama aku pernah buat ne kat aku
TARKAZUT MY HEART U KNOW
dan mengikut kata mama dan nenek aku
GADIS YANG PINGGANG DEA LOOSE SUDA ORANG CAKAP
ADALAH GADIS YANG TIDAK TERUNA LAGI
omg!
bukan aku yang cakap ar
nenek aku ne
mesti kamu tertanya2 kan
cam mana ba moe taw pinggang tu suda loose taw enda ?
yang ne aku pun enda taw
aku Tanya nenek aku balik2 tapi dea pun ndk taw mcm mana moe explain
hummm
hati2 la ar bila da orang tua2 pegang pinggang kamu
lebih2 lagi pada yang suda pernah ehem2 tu
PERINGATAN SEDJA !

naa , keberapa suda ne ?
ooo

KEEMPAT
melalui ibu jari kiri ka kanan tu ar
entah lupa suda aku
tapi yang pasti antara salah satunya la tu
yang ne kan
caranya ialah dengan kamu picit tu ibu jari lama2
pastu kamu c lepas
tengokla kalau tu isi ibu jari cepat naik means SUDA PERNAH
kalau lambat means MASIH DARA la lagi kamu tu
kaedah ne aku terbaca kat satu buku
dan bila aku check2
cara ne BETUL !
xsangka kan
aku pun pelik bos

KELIMA
arr yang ini cara orang lelaki yang bagitaw aku
aku kan ramai kawan lelaki
so bila kami bercerita kadang2 terbuka juga cerita pasal perempuan yang pernah suda deorang RASA
lelaki ne kan actually jahat ba
kalau deorang suda pernah rasa kamu
atawpun secara terang dan jelasnya suda pernah MAKE LOVE sama kamu
deorang akan cerita benda ne sama kawan2 lelaki deorang
lepas tu pa lagi dengan senang hati deorang akan ketawa2 disitu
apa perasan kamu kalau kamu taw ne
mesti marah kan
mesti ada yang cakap
“KURANG AJAR”
dan bermacam2 lagi la perkataan2 yang xsepatutnya
tapi bila difikir2 balik
semua ne pun salah kamu juga
sepa suruh membagi ?
lelaki suka bila
KAMU MEMBERI DAN MEREKA MENERIMA
naa
faham suda kamu ?
sambungan ar
bila suda terbuka cerita sang lelaki ne
mulalah da yang Tanya
“MASIH FIT KA DEA ?”
kamu faham pa maksdnya ne
means deorang masih DARA ka tu perempuan yang suda d rasa tu
kalau dea cakap
“LONGGAR SUDA TU GETAH”
naaa yang ini maksudnya
gurl tu suda banyak kali kena pakai
so kalau kamu moe membagi tu kan
biarla pada yang sah ba
jangan bagi yang men rambang sedja
kamu moe kena penyakit ka ?
haish
aku Cuma memperingati
kamu yang tentukan yaa
J


dan apalagi yaaa
?
hummm
ohyaaa
da satu cara lagi
tapi yang ini kira macam adat la kalau aku enda silap
Sebab
nenek aku pernah cerita sal cara ne kat aku
tapi cara ne hanya sesuai untuk orang yang suda nikah dan akan melalui MALAM PERTAMA
mengikut kata nenek aku la kan
orang tua2 ne secara senyap2 akan meletakkan
KEMENYAN
AIR DALAM BEKAS CONTOHNYA DALAM MANGKUK
PISAU
LIMAU KAPAS
dan ada lagilah beberapa peralatan lain
aku lupa suda
benda2 ne kan deorang letak dalam satu talam pastu deorang sembunyikan kat bawah katil pengantin time malam pertama tu
pastu deorang akan tebarkan kain putih kat atas cadar pengantin tu
moe taw sebab apa  ?
sabar kamu sejap lagi aku gtaw ar
dan pada keesokan harinya
deorang akan check la benda2 yang deorang letakkan tu
kalau cadar putih tu ada kesan darah , means ada kesan darah sikit2 la
maksudnya perempuan tu masih dara
dan kalau pasal limau ngan air dan kemenyan tu
aku x pasti sangat pula
actually selalunya golongan yang lebih tua ne kan
akan memberi pengantin baru ne 1 minggu
sebab deorang menantikan kesan darah tu yang boleh membuktikan gadis tu masih dara atau tidak
jika 1 minggu tu suda berlalu dan kesan darah teda juga
FAHAM2 LA AR KALAU MAK MENTUA MULA BERCERITA
.........
actually yang pasal cara ne kan
kurang suda golongan tua yang mengamalkan
entah kenapa tapi memang macam tu lah
hehehe
so untungla pada yang suda pernah tut tu kan
eleh !

so ,
dats the way yang aku suda bagitaw kamu
jadi
hahaha
ambil2la iktibar yaa
sayang kamu
daaaaaaaaaa






fea !

1 comments:

❀♓ Mymai Slow™ ♓❀ said...

haha , pnjg lebar juga kw bagi tw info nie ahh . btw , nice bhaa . ada yg aq penah dgr dan ada yg aq baru tw . haha . xie xie :)