BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Singgah untuk BERKINDEBUENO :)

NAMA ?

nama penuh aku FAREHA BINTI BAKRI . but kawan2 aku panggil aku FEA dan my mama panggil aku AREAH . so aku dapat idea untuk sambung jer menjadi FEA AREAH ^_^ hehe

UMUR ?

aku muda lagi , bulan mei pada tarikh 23 maka akan sahlah aku berumur 18 tahun .mandak suda ba nenek aku cakap . boleh suda ni aku kawin , haha

HOBI ?
aku suka shopping ! memang ne la perkara yang paling penting dalam hidup aku . setiap aku ada duit , mesti shopping , shopping dan shopping . selain tu aku suka betul dengan namanya FACEBOOKING dan BLOGGING . papa aku selalu marah kenapa aku suka sangat menghadap lappy aku lama2 . actually bagi aku cuma benda ni jaxla yang boleh buat aku melekat kat umah , yalah daripada aku merayau kat luar tu then bergaul dengan orang xtentu . better aku duk umah kan . terjamin segalanya . antara lain aku ne adalah salah satu KAKI TEXTING dan CALLING . hahhaa semua ni aku boleh buat dalam satu masa . time makan , jalan , buat kerja umah or tengah driving . bahaya kan . haha mama aku pun cakap . :P tapi entahlah . aku suka . so whateverla . pada masa yang sama,aku suka tulis cerpen.aku masih ingat salah satu cerpen yang aku tulis time sekolah rendah dulu tajuk dia CINTA DAN PELAJARAN . dat time aku terharu jugalah , sebab cerpen yang aku buat tu menang kat peringkat sekolah . padahal aku saja2 jax . hehe tapi syukur alhamdulillah . :))
adalagi ker ? ada lagi ba hobi aku ni . aku suka masak , baca buku dan menyanyi . hobi ni mama aku yang terapkan dalam diri aku . mama cakap , perempuan kena pandai masak . sebab nanti bila dah kawin isteri yang kena masak untuk suami dia . tapi mama aku lain sikit , dia xsuk mengajar , dia minta aku belajar buat sesuatu tu sendiri . BERDIKARI mama cakap . then tentang baca buku dan menyanyi tu pun sama juga . kamu tengok aku ni macam senang kan . tapi actually x , masa aku kecik2 dulu mama suka pukul aku dengan adik aku yang number dua tu.xtaw membaca or mengeja kena pukul dengan penyangkut baju sampai patah2 penyangkut baju tu . ingat xsakit , sakit yuuuu . tapi alhamdulillah, walaupun mama aku macam tu tapi dat time gred aku bagus . selalu kena puji cikgu .aku xsalahkan mama aku buat aku ngan adik macam tu , sebab aku taw mama cuma mahu kami jadi anak yang pintar .setiap kali mama kami pukul kami dulu , memang biru2 lah badan . tapi mama ubat juga , nangis ni mama time dia sapu ubat . mama cakap mama xsengaja . tapi fea xkesahla mama , mama dah didik fea jadi budak pintar . syukur betul fea . fea sayang mama sangat2 .

nak taw lagi ker ? be my follower :))

28 January 2012

BUFDAY MAMA :)


Hai semuanya !
dan
HELO !
kepada silent reader blog i


kamu buat pa ne ?
ohyaa soalan bonus kan
haha
ofcourse la ba tengah membaca coretan tangan i yang sangat2 cantik ini kan
wah ! perasan lagi
haish
beginila ba ne kalau kegilaan melanda
susah2
actually tujuan aku mengupdatekan status aku ne
adalah berkenaan dengan satu perkara
iaitu
TODAY BUFDAY C MAMA !!!
wow , mama aku tua suda taw
33 suda umur dea .
tapi satu benda jax yg aku rasa ndak selari sama umur dea
moe taw apa ?
gaya mama n muka dea
mama punya gaya ne satu jibi macam gaya anak2 remaja
best ada mama macam ne
MEMAHAMI la sesangat
n sentiasa up to date kalau pasal fashion
n ofcourse my mama la yg selalu tegur kalau aku pakai
X MATCH !
bising gilax mulut dea
tap i tetap SAYANG u mom .

arr ,
pasal muka mama aku
bila aku jalan ma mama
mesti orang cakap aku ne adik dea
kalau enda pun orang gaji la kalau paling kejam
ORANG GAJI ?????
WHAT ???!!!!
punyala cute aku ne kalau da y g cakap aku orang gaji
buta tu mata dea
eseh !
over lagi
haha
ndakpa2
kita lanjutkan cerita
n semestinya orang cakap yang mama aku ne awet muda
yang ne aku akui
dan aku bagi
10O LIKE !
LIKE
LIKE
LIKE
!gi c mama present
tapi kan sejak kebelakangan ini
mama jadi sedih ne
tapi enda jua sedih betul
berkenaan dengan muka dea
da sua tu yang hitam2 macam terbakar ne
mama cakap sebab dea suka tukar2 produk
dats y jadi gtu
so pengajaran buat pembaca blog ini
JANGAN SESEKALI TUKAR2 PRODUK KECANTIKAN YANG KITA PAKAI OKAY
JANGAN SEKALI2
!
kalau moe tukar pun tunggu sebulan paling lama mama aku cakapla
hehe
ikut nasihat pakar yaa
^_^

hum
kat mana sua tu cerita kita tadi ?
oh ya sambungan kan
so memandangkan today bufday c mama
aku sudah awal2 a.k.a subuh2 lagi bagi c mama present dea
pa yg istimewa pasal present yg aku bagi mama ne
adalah
hadiah itu aku beli sendiri guna duit gaji FIRST aku okay
dan duit itu dijamin halal leh sesangat ya
da cop jakim ?
yg itu endah payahla ba kali moe pakai cop2 ba kan
ngeee :P
moe taw aku c beli apa ?
hehe
LIPSTICK !
tapi lipstick murah jew
x mahal pun
yelah , gaji x mahal kan
so boleh bagi pun benda murah2 jew
tapi tunggu
kalau aku da dapat kerja  tetap yang gaji tinggi2
aku moe c beli mom aku kosmetik yg mahal2
barulah orang cakap
KASIH SAYANG
eseh !
hahah

wlau papun ,
aku moe stop d cney dululah
da customer !
t i ceritera2 dengan u all lagi kay
muaaaaaxxxx
THUMBS UP untuk semua
L.O.V.E
 

0 comments: